ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۸۵
فرمانده انتظامی گیلان گفت: با افرادی که از اتباع بیگانه به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰

 به گزارش بازارکار، سردار ملکی در نشست خبری امروز با بیان اینکه مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس است، اظهار کرد: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس جزو تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۴۱ فقره بوده، گفت: بیش از ۸۶ درصد پرونده‌های این حوزه با تلاش کارشناسان کشف شده است.

وی به حوزه جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳ کلاهبردار دستگیر شدند.

سردار ملکی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را از اولویت های مجموعه انتظامی استان گیلان دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، سه هزار و ۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: علیرغم امکانات و نیروی محدود، کارنامه مناسبی در سال جاری در خصوص عملکرد داریم که انعکاس فعالیتهای ما برعهده خبرنگاران است.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: آنچه مسلم است علیرغم همه تلاشهایی که انجام می دهیم کاستی هایی نیز به دلیل امکانات محدود وجود دارد اما تمام تلاش پلیس ارائه بهترین خدمات است و در این راستا گام بر می‌داریم.

وی به دستگیری اتباع بیگانه نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال دستگیری اتباع بیگانه در دستور کارپلیس قرار گرفت که تاکنون بیش از سه هزار نفر از اتباع بیگانه در این استان شناسایی شدند.

وی گفت: گیلان استانی است که سکونت و تردد اتباع بیگانه در آن ممنوع و غیرقانونی است و با افرادی که از اتباع بیگانه به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.

ارسال نظرات